Jak odbierać dania w restauracji na diecie?

Promocja i Reklama

Jak wybierać dania w restauracji na diecie? Jak jesteśmy na diecie, często rodzi się nam, że życie na osiedlu jest ciężkie. Rodzinny posiłek w restauracji stosuje się z potrzebą rozpoczynania zdrowego odżywiania na nowo, a biznesowa kolacja z ciężkostrawnymi potrawami. Nie nie musi właśnie być. Wystarczy, że będziemy zawierać na pomocy kilka zasad, które sprawią, że z wszelkiego spotkania z kontrahentem czy rodziną wyjdziemy z naturalnym żołądkiem i doskonałym sumieniem. Jak to jeść zdrowo w restauracji? Na co dać uwagę, przeglądając menu?

Jak wybierać dania w restauracji na diecie?

Połóż na jedzenia z warzywami

Niezależnie od tego albo się odchudzamy, czy jesteśmy zalecenie spożywania lekkostrawnych potraw, warzywa są podstawą każdej dużej, zbilansowanej diety zaś nie powinniśmy ich unikać. Według obecnych zaleceń dotyczących odżywiania powinny one stanowić aż 50% talerza.

Dlatego wydobywając się na obiad z linią czy ze przyjaciółkami do restauracji, zamawiajmy przede wszystkim dania duże w warzywa. W menu lokali gastronomicznych najczęściej leczą one budowę surówek oraz miksu warzyw gotowanych na parze czy w wodzie (najczęściej stanowi wtedy marchewka z różyczkami brokuła i kalafiora). Jeśli zamierzamy się na surówki, warto zwrócić uwagę, bądź nie są one zagęszczone, np. sosem majonezowym. Pamiętajmy, że to znaczy dodatkowe kalorie.

apteka baner

Do warzyw zaliczamy także owiane złą sławą ziemniaki. Nie powinniśmy bać się, że kosztując je, przytyjemy, ponieważ o ile nie będą one strzelane z masłem lub polane sosem, o końcu nie będą być wysokokalorycznego dania obiadowego.

W ramach kolacji pełnej warzyw możemy wybrać zupy krem. Jednak zamawiajmy te, które nie są zabielaną tłustą śmietaną.
Unikaj dań szerokich i smażonych

Obróbka termiczna dań to dodatkowa kwestia, na jaką należy zwrócić uwagę, gdy wydobywamy się na posiłek bądź kolację do restauracji. Jaki możliwość przygotowania dań stanowi głównie delikatny osobom myślącym o dzienny bilans kaloryczny? Najlepiej, gdy będą wtedy potrawy:

grillowane,
gotowane w wodzie albo na parze,
duszone,
pieczone.

Na obiad wybierz dania z owoców pełnoziarnistych

Istniejąc na diecie, powinniśmy ograniczyć jedzenie produktów wysoko przetworzonych i umieścić na żywność pełnoziarnistą. Zamawiając obiad w klubie gastronomicznym, wybierzmy brązowy makaron zamiast białego, do warzyw i mięsa poprośmy o kaszę lub ryż zamiast puree z ziemniaków z mlekiem i masłem.

Przede wszystkim powinniśmy unikać przechodzenia do lokali z fast foodami. Co jeśli nie potrafimy spośród nich oddać? Spróbujmy poszukać restauracji, które świadczą w swoim menu ich większe wersje. Możemy zjeść np. pizzę na drobnym, pełnoziarnistym cieście z niewystarczającą liczbą sera, warzywami i słabym mięsem czy hamburgera z grillowanym kurczakiem.
Menu z chudym mięsem oraz rybami

Zamawiając w restauracji, starajmy się wybierać dania przyrządzone z małego mięsa, jak drób, cielęcina czy wołowina, także z małych ryb, np. z dorsza, sandacza czy flądry. Na moment diety podczas biznesowych kolacji czy wyjść ze swymi warto zwolnić z potraw zestawionych z kiełbas, wieprzowiny, pasztetów i ciężkich ryb – łososia, halibuta czy makreli.
Myśl na kaloryczne napoje

Pułapką na diecie potrafią być słodzone i gazowane napoje. Najdoskonalszym rozwiązaniem jest woda, jeżeli lecz nie jesteśmy na nią ochoty, wybierzmy soki, np. jabłkowy lub pomarańczowy, które nie zawierają cukru.
Trzymanie diety ułatwi wybór restauracji

Jedzenie razem z wybraną dietą jest całkowicie lepsze, kiedy zamawiamy w zwykłej nam restauracji, w menu której dobierają się dania odpowiadające swym wymaganiom. Nie wymagają zatem żyć lokale gastronomiczne serwujące jedynie potrawy w grup fit. W wielu miejscach, które oferują tradycyjne dania, zamówimy zupy, obiady pieczone czy gotowane.

Wybór dobrej restauracji np. w Gdańsku, czy innym większym mieście, będzie całkowicie prostszy ze względu na prawdziwą kwota lokali. Jeśli pozostajecie w Trójmieście, wartą przyczyny jest restauracja Zacisze w Gdańsku Łostowicach. W menu Zacisza znajdziemy zdrowsze dania, jak rosół, makaron z warzywami czy pstrąg z miksem sałat.

Nie zaszkodzi i lekkie podsmażenie, ale jeżeli chce nam na lekkich i niskotłuszczowych daniach, lepiej wstawić na własne rodzaje obróbki, które pozwalają uzyskanie potraw równie smacznych, jak przy smażeniu.

Na że powinniśmy unikać dań obiadowych smażonych na dużym oleju, są to m.in. frytki, ciasteczka krabowe, krążki cebulowe, panierowane kurczaki.

Pilnuj wielkości porcji

Ważną zasadą, której powinniśmy się trzymać, zamawiając w restauracji, jest pilnowanie ilości jedzenia, jaką jemy. Fakt istnieje taka, że od zdrowego jedzenia jeszcze możemy przybrać na mierze. Istniejąc na diecie odchudzającej, porzucenie wysokoprzetworzonej żywności jest istotne ze względu na ostatnie, że nie wynosi ona liczby zdrowych i po jej zjedzeniu szybko gromadzimy się głodni, a w konsekwencji jemy dobrze niż potrzebujemy.

Zatem zanim zamówimy kolejną porcję, odczekajmy chwilę, bo może jesteśmy teraz najedzeni także to nasze oczy i rozbudzone kubki smakowe wymagają więcej, a nie nasz żołądek.
Myśl o zbilansowaną, zdrową dietę

Obfite rodzinne obiady czy biznesowe kolacje nie zawsze ułatwiają trzymanie diety, ale wystarczy, że będziemy zawierać na wycieczce opisane zasady. Jeśli ich przechowujemy, nie musimy martwić o dodatkowe kalorie. Miejmy też, że najistotniejszy jest umiar zaś nie zawsze warto na wagę odmawiać sobie kawałka ulubionego ciasta.

zobacz również Jak wybierać dania w restauracji na diecie?

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments